سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
3الکترود لترون pH PE-03 LUTRON PE-03306004194018000000118000000
2تصفیه آب اینلاین شش مرحله ای Nice Water تایوانی80001199785000000185000000
1دستگاه کیفیت سنج هوا, گرد وغبارسنج، اندازه گیری آلودگی هوا مدل 5322 3060015051622050001162205000
بستن

طلای کثیف، زباله هایی که درآمدزایی می کنند

امروزه از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود و دفع آن از چالش های اصلی مدیریت شهری و زیست محیطی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، روزانه ده ها هزار تُن زباله در ایران تولید می شود که بخش بزرگی از آن به دلیل نبود مدیریت کافی و استفاده درست به تپه هایی از خاکروبه در اطراف اماکن مسکونی تبدیل می شوند. نابود کردن پسماند بهترین راهکاری است که مسئولان شهری برای مدیریت آن به کار گرفته اند تا از مقابل دیدگان ما خارج شود این در حالی است که معدوم سازی پسماند روی زمین می تواند مشکلات فراوانی را برای ساکنان آن در هر نقطه از زمین به خصوص برای روستایی ها به وجود آورد.

طلای کثیف، زباله هایی که درآمدزایی می کنند

صنعت بازیافت به یک صنعت پر درآمد و پولساز در کشورهای پیشرفته مبدل شده است. و این کشورها زباله های خود، از پلاستیک گرفته تا زباله های الکتریکی مانند قطعات گوشی و رایانه را بازیافت کرده و درآمد خوبی نصیب خود می کنند. این اتفاق دقیقا زمانی رخ می دهد که طبق آمار سالانه میلیون ها تن زباله در ایران تولید می شود و معمولا به جای ایجاد یک فرصت طلایی از آن، پسماند ها را در محیط رها کرده و یک تهدید را برای محیط زیست کشور ایجاد می کنند.

تجربه های جهانی بسیار قابل توجهی در خصوص موضوع مدیریت پسماند در دنیا وجود دارد که می توان از آن ها برای بهینه سازی استفاده از این طلای کثیف بهره برد تا نه تنها ضرر رسان نباشد بلکه منفعت های زیادی نیز برای منطقه ایجاد کند.

طلای کثیف، زباله هایی که درآمدزایی می کنند

محمد جعفر فلسفی، رئیس شورای شهر اهواز، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص چگونگی زباله هایی که مردم تولید می کنند عنوان کرد: در اهواز به دلیل شرایط آب و هوایی تحمل بیش از چند ساعت نگهداری زباله، نه در داخل خانه امکانپذیر است و نه در خیابان، پس شهرداری موظف به جمع آوری این زباله ها است که بخشی از آن ها تَر و بخش دیگر آن خشک است وقتی که این پسماند ها مخلوط باشند کار سخت است. هر چند تلاش ما بر آن است تا از نیمه دوم سال بحث تفکیک در مبدا، که یک ماموریت بسیار مهم بر عهده شهرداری اهواز است و کلانشهر ما نیز در این زمینه عقب مانده را پیگیری کنیم.

طلای کثیف، زباله هایی که درآمدزایی می کنند

وی افزود: زباله بر عکس تفکر رایج ارزش دارد، خشک ها باید جدا شوند و بخش تَر نیز باید در مراحل بعدی و توسط شهرداری جمع آوری شده و بخشی از آن که قابلیت تبدیل به کود را دارد از آن بهره گیری شود. در هر صورت در بخش مقصد نیز تفکیک ها صورت می گیرد گر چه صنایع جانبی را باید برای اینجا پیش بینی کرد که هدف نهایی ما تبدیل زباله به ارزش است.

طلای کثیف، زباله هایی که درآمدزایی می کنند

فلسفی با طرح این پرسش که چرا زباله باید دفن شود و چقدر را اصلا می شود دفن کرد؟ بیان داشت: زباله هایی که از سال ٩۱ در حال دفن هستند، قابلیت تبدیل شدن به یک ارزش افزوده را دارند. نخاله های ساختمانی را می توان به مصالح تبدیل و نیاز های جامعه به تعمیرات ساختمانی را از این راه رفع کرد. از پلاستیک می توان پودر یا کفپوش تهیه کرد، از کاغذ می توان مقوا ساخت و از مابقی زباله ها مانند مواد خوراکی و دیگر پسماند غیر قابل بازیافت می توان سوخت تولید کرد در اصل قصد ما از بازیافت به جای افزودن معظلی به معظلات شهری، انجام کار مفید بر روی زباله، به جای دفن کردن آن است.

احمدرضا لاهیجان زاده، مدیر کل محیط زیست استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تولید روزانه بین هزار تا ٨۰۰ هزار تن زباله در شهرستان اهواز تاکید کرد: این حجم از پسماند می تواند موجبات آلودگی محیطی، خاک، آب های زیر زمینی و همچنین بیماری های ناشی از آن را شامل شود. در مواردی نیز ممکن است افرادی سود جو برای به دست آوردن فلز در میان لاستیک های ماشین آن را آتش زاده که می تواند اثرات مضری بر محیط زیست پیرامون داشته باشد و با توجه به پدیده گرد و غبار و فِلِرها آلودگی محیطی را تشدید می کند.

طلای کثیف، زباله هایی که درآمدزایی می کنند

وی افزود: با توجه به اهمیتی که بازیافت زباله در جهان امروز دارد و اهواز نیز جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر را دارا است که با شهرهای متصل به آن بین 800 تا هزار تن زباله در این مناطق تولید می شود بحث بازیافت پسماند بسیار مهم می شود. هر چند که زباله ها از شهر ها جمع آوری و به محل دفع زباله حمل می شوند اما آنچه که مهم است اتفاقات رخ داده در حومه شهر ها است. زباله هایی که به صورت غیر قانونی و توسط عده ای سود جو در این مناطق رها می شوند.

طلای کثیف، زباله هایی که درآمدزایی می کنند

محمد رضا قنواتی، مدیر عامل پسماند استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص چگونگی تولید و بازیافت زباله ها اظهار کرد: روزانه ٨۶٧ تُن زباله در شهر اهواز تولید می شود که ٧۰ درصد آن تَر و ٣۰ درصد خشک است. روزانه ٢ و نیم درصد زباله خشک در شرکت بازیافت زباله، تفکیک می شود. که برای جلوگیری از دفن آن باید به کود تبدیل شود که متاسفانه در شهر اهواز چنین نیست. صرفه اقتصادی زباله بسیار مهم است. مدیریت زباله ماهیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی دارد و یک پروژه نیست بلکه یک پروسه است. اینکه دقیق گفته شود چه میزان صرفه اقتصادی دارد رقم دقیق نمی توان گفت اما بر اساس اطلاعات ما حدود ٢ هزار تُن سود دارد.

طلای کثیف، زباله هایی که درآمدزایی می کنند

گفته های مدیران و مسئولین شهر اهواز نسبت به کم کاری در زمینه بازیافت زباله در حالی است که ایران به ‌رغم اینکه طبق آمار منتشر شده سالانه ۲۰‌ میلیون تن زباله و پسماند در آن تولید می‌شود،‌ نتوانسته است جایگاه خوبی را در این صنعت پولساز برای خود پیدا کند. این است که حجم بالای زباله تولیدی در ایران به جای ایجاد فرصتی طلایی، به تهدیدی برای محیط زیست کشور تبدیل شده است. به‌نظر می‌رسد شهرداری‌ها به جای اتکا به درآمدهای ناپایدار که عمدتا حاصل تراکم‌فروشی‌ در سطح شهر است،‌ بهتر است به بازیافت زباله به‌عنوان یک روش جدید برای درآمدزایی روی بیاورند و از این طریق به محیط زیست کشور نیز کمک کنند.

طلای کثیف، زباله هایی که درآمدزایی می کنند

گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )
تاریخ ارسال :  1397/8/04     
تعداد مشاهده :3912
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : محيط زيست


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 100
تاریخ :1403/2/30
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.